Jumătate dintre şomeri caută noi locuri de muncă prin AJOFM

În cadrul proiectului „Eficientizarea serviciilor furnizate către cetăţeni prin utilizarea instrumentelor moderne TIC (servicii de tip “self-service”)” vor fi realizate patru studii, din care două pe Analiză şi prognoză privind piaţa muncii şi două pe Impact și Bune Practici.

Din primele studii realizate în cadrul proiectului, în perioada iunie 2014 – decembrie 2014, a rezultat faptul că, jumătate dintre şomeri caută noi locuri de muncă și peste o treime accesează oportunități de formare profesională prin agenţiile judeţene pentru ocupare şi formare profesională din judeţele Gorj, Dolj, Vâlcea şi Teleorman, respectiv: 49% dintre şomeri se informează despre locurile de muncă disponibile în județul unde locuiesc la agenția județeană pentru ocuparea forței de muncă, 21% vor să afle despre posibilitățile de educare și instruire, iar 15% au nevoie de suport în alcătuirea unui CV sau a unei scrisori de intenție, potrivit unui studiu realizat de AJOFM Gorj pe un eșantion de 443 de persoane din județele Gorj, Dolj, Vâlcea și Teleorman.

Potrivit studiului, peste 36% dintre şomeri accesează serviciile de înregistrare în baza de date a agenției, în vederea găsirii unui nou loc de muncă și 27% caută programe de formare profesională la care să participe prin intermediul agenţiilor judeţene pentru ocuparea forţei de muncă şi doar 19% solicită sprijinul agenției pentru plasarea pe un loc de muncă potrivit intereselor și pregătirii lor profesionale.

Aproximativ 60% dintre respondenți s-au îndreptat către agenția județeană pentru ocuparea forței de muncă din județul în care locuiesc pentru că nu au loc de muncă, nu realizează venituri sau au venituri mai mici decât indemnizația de șomaj care li s-ar cuveni potrivit legii. Alți 32% sunt tineri care nu au putut ocupa un loc de muncă după absolvirea unei instituții de învățământ sau după satisfacerea stagiului militar și au solicitat sprijinul agenției, arată studiul făcut de AJOFM Gorj.

Infografic_Analiza si prognoza privind piata muncii

Dintre cei 443 de respondenți din județele Gorj, Dolj, Vâlcea și Teleorman, 43% au vârsta între 16 și 24 de ani, iar 30% au sub 40 de ani. Peste 53% dintre respondenți sunt absolvenți de liceu, 20% absolvenți de facultate, 9% au diplomă de master, în timp ce restul are studii incomplete.

Mai mult de jumătate dintre respondenți au beneficiat de servicii de consiliere profesională, instruire în tehnici de căutare a unui loc de muncă sau consultanță antreprenorială. Agențiile județene pentru ocuparea forței de muncă sprijină persoanele interesate în realizarea unui CV sau a unei scrisori de intenție și au oferit asistență pentru căutarea unui loc de muncă prin intermediul internetului.

Doar 34 de persoane din cele 4 județe au solicitat asistența agenției pentru înființarea și planificarea afacerilor, acces la informații legislative din domeniul antreprenorial sau contactarea instituțiilor specializate în dezvoltarea antreprenoriatului în România.

Şomerii doresc acces la informații în format electronic, alături de suportul tipărit, peste 74% fiind interesați să utilizeze calculatorul în procesul de căutare a unui loc de muncă, potrivit sondajului.

Chestionarul aplicat în realizarea acestui studiu cuprinde 12 întrebări pentru beneficiarii serviciului de ocupare, pentru a se determina situaţia anterioară implementării proiectului, situaţia anterioară dezvoltării şi implementării unui sistem informatic de tip “self-service”, ce reprezintă o activitate de bază în cadrul proiectului.

Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Gorj implementează începând cu data de 6 ianuarie 2014 proiectul cu titlul „Eficientizarea serviciilor furnizate către cetăţeni prin utilizarea instrumentelor moderne TIC(servicii de tip “self-service”)”. Partenerii de implementare sunt: SC SIVECO ROMÂNIA SA şi SC B.V. McCann-Erickson SRL.
Proiectul se va derula pe o perioadă de 18 luni şi este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 – Investeşte în oameni !; Axa prioritară 4 – Modernizarea serviciului public de ocupare; Domeniul major de intervenţie 4.1 – Întărirea capacităţii SPO pentru furnizarea serviciilor de ocupare.

Prin acest proiect, vor fi dezvoltate și implementate un sistem informatic și o platformă online accesibilă pe computere și dispozitive mobile, care va facilita accesul şomerilor la informații disponibile în cadrul agențiilor de ocupare a forței de muncă.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Comentariile pe care le considerăm nepotrivite ( de exemplu NECIVILIZATE, ACUZAȚII, INJURII sau CALOMNII împotriva unor persoane fizice sau juridice, pro sau contra unor POLITICIENI sau PARTIDE POLITICE, XENOFOBE, SPAM, OFFTOPIC, FLAME, ILEGALE, ADULT) vor fi șterse sau vor fi editate. De ce este necesar acest regulament ? Fiindcă dorim o comunicare constructivă, dar legală și pozitivă, o altfel de mentalitate, o comunitate de prieteni în care să ne reîntoarcem întotdeauna cu plăcere. Mulțumim pentru întelegere.