Lucrările la centura ocolitoare a orașului Târgu-Jiu vor începe mai devreme ?

Lucrările la centura a municipiului Târgu-Jiu vor incepe mai repede decât au fost programate inițial, respectiv chiar din aceasta luna mai 2014 si nu din luna august 2014, conform autoritatilor centrale.

Realizarea centurii va fi efectuată de către o companie italiană, cu care a fost semnat contractul in luna noiembrie 2013.

Procesul de proiectare şi obţinere a autorizaţiei de construire se va finaliza in foarte scurt timp ( cateva zile).

Noua centură va fluidiza traficul greu din oraş, iar șoferii in tranzit vor ocoli municipiul Târgu-Jiu mult mai uşor.

Proiectul presupune realizarea unei variante de ocolire atât prin estul oraşului, cât şi prin vestul acestuia:

– varianta Est ( cei mai multi kilometri de centura ) va asigura legăturile pe partea de est între Filiaşi (DN66), Râmnicu Vâlcea (DN67) şi Petroşani (DN 66) si are o lungime de 14,9 km.
– varianta Vest asigura legăturile pe partea de vest între Filiaşi (DN66), Drobeta Turnu Severin (DN67) si Băile Herculane (DN 67D) si are o lungime de 5 km.

În proiect sunt cu­prinse lucrări de amploare, precum poduri peste Jiu, Amaradia şi calea ferată, dar şi două pasaje supratera­ne, ce vor trece peste drumul na­ţio­nal 67. Centura va fi construită pe drumul DN66, care traversează Târgu-Jiul de la Sud la Nord, precum şi pe drumul naţional secundar DN67D, incident în Nord-Vest.

Harta-Centura-Targu-Jiu-20131

Asadar, mai detaliat cele două subproiecte de deviere a traficului în Târgu-Jiu ar avea urmatorul amplasament:

– desprinderea de sub podul de cale ferată din Romaneşti, trecerea traseului peste râul Amaradia, peste calea ferată, undeva periferic la limită cu strada Mărgăritarului, urmează apoi pe la partea de răsărit, ieşire prin cartierul Primăverii, trecerea peste drumul naţional cu un pasaj suprateran, undeva în zona staţiunii pomicole la intrarea in Drăgoieni, apoi continuarea traseului peste deal, iese undeva în partea de Nord a municipiului, cu pasaje peste calea ferată peste Amaradia şi Drumul Naţional către Petroşani, aşa încât în toată acea zonă să se iasă din Târgu-Jiu la intersecţia cu zona Muşeteşti.

– cealaltă bretea de ocolire a Târgu-Jiului, din acelaşi nod de cale ferată se va desprinde pe partea de apus, va trece peste râul Jiu, peste Şuşiţa, peste DN 67D, va ajunge pe undeva pe tronsonul 2 din fostul traseu de mocăniţă, a spus Marius Ionescu, directorul tehnic al Primăriei Târgu-Jiu.

Anuntul privind inceperea in luna mai a lucrarilor la noua centura a municipiului Targu-Jiu a fost făcut de Dan Şova, Ministrul Transporturilor, care a fost prezent in orasul nostru.

Dan Șova a mai mentionat şi despre proiectul drumului Craiova-Filiaşi-Târgu-Jiu-Petroşani, care ar urma să fie extins la nivel de drum naţional cu patru benzi, dar si despre reabilitarea celor două tronsoane de drum ce fac parte din DN 66 Rovinari-Târgu-Jiu-Bumbeşti-Jiu, lucrări ce vor fi finalizate în toamna acestui an.

Update 17 septembrie 2014: Inceperea lucrarilor a fost intarziata pana la jumatatea lunii octombrie 2014. Detalii găsiți AICI.


2 comentarii pentru articolul “Lucrările la centura ocolitoare a orașului Târgu-Jiu vor începe mai devreme ?

  1. Ba da, e posibil sa se tina de promisiune, fiindca trebuie sa se incaseze banii inainte de alegerile prezidentiale si parlamentare, ca nu se stie apoi care mai e treaba. Asa ca se urgenteza începerea lucrarilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Comentariile pe care le considerăm nepotrivite ( de exemplu NECIVILIZATE, ACUZAȚII, INJURII sau CALOMNII împotriva unor persoane fizice sau juridice, pro sau contra unor POLITICIENI sau PARTIDE POLITICE, XENOFOBE, SPAM, OFFTOPIC, FLAME, ILEGALE, ADULT) vor fi șterse sau vor fi editate. De ce este necesar acest regulament ? Fiindcă dorim o comunicare constructivă, dar legală și pozitivă, o altfel de mentalitate, o comunitate de prieteni în care să ne reîntoarcem întotdeauna cu plăcere. Mulțumim pentru întelegere.