Lucrările la Centura ocolitoare a Târgu-Jiului încep pe 15 octombrie 2014

Lucrările la Centura ocolitoare a Târgu-Jiului încep până 15 octombrie 2014, conform declaratiilor Prefectului Alin Văcaru.

Acesta mai precizat ca personal a discutat cu conducerea CNADR, care i-au dat asigurari ca deschiderea santierului la centura orasului va avea loc cel mai tarziu până jumatatea lunii octombrie 2014.

Intre timp trebuie sa se finalizeze discutiile cu cei care au fost expropiati, fiindca sunt in continuare persoane nemulțumite, mai precizeaza prefectul. Conform Radio Targu-Jiu, cei „care detin case sau terenuri în zona unde se va construi centura de ocolire a municipiului s-au întâlnit din nou cu reprezentantii primăriei si cei ai SDN. Si de această dată, expropriatii s-au arătat indignati de pretul care li se oferă pentru terenuri. Unii dintre ei au primit chiar o ofertă de aproximativ 1 leu/mp.” Altii sunt nemultumiti că nu au cale de acces sau ca i-a costat actele de intabulare tot cat primesc pe teren.

Autoritatile au precizat ca inteleg nemultumirea oamenilor si ca discutiile trebuie sa continue, pentru a se gasi solutia cea mai favorabila.

Anterior, autoritatile anuntasera ca lucrările la centura a municipiului Târgu-Jiu vor incepe mai repede decât au fost programate inițial, respectiv chiar din luna mai 2014 si nu din luna august 2014. Insa se pare ca estimarea Ministrului Transporturilor nu a fost corectă, in privinta niciunuia dintre termenele preconizate.

Noua centură va fluidiza traficul greu din oraş, iar șoferii in tranzit vor ocoli municipiul Târgu-Jiu mult mai uşor.

Proiectul presupune realizarea unei variante de ocolire atât prin estul oraşului, cât şi prin vestul acestuia:

– varianta Est ( cei mai multi kilometri de centura ) va asigura legăturile pe partea de est între Filiaşi (DN66), Râmnicu Vâlcea (DN67) şi Petroşani (DN 66) si are o lungime de 14,9 km.
– varianta Vest asigura legăturile pe partea de vest între Filiaşi (DN66), Drobeta Turnu Severin (DN67) si Băile Herculane (DN 67D) si are o lungime de 5 km.

În proiect sunt cu­prinse lucrări de amploare, precum poduri peste Jiu, Amaradia şi calea ferată, dar şi două pasaje supratera­ne, ce vor trece peste drumul na­ţio­nal 67. Centura va fi construită pe drumul DN66, care traversează Târgu-Jiul de la Sud la Nord, precum şi pe drumul naţional secundar DN67D, incident în Nord-Vest.

Harta-Centura-Targu-Jiu-20131

Asadar, mai detaliat cele două subproiecte de deviere a traficului în Târgu-Jiu ar avea urmatorul amplasament:

– desprinderea de sub podul de cale ferată din Romaneşti, trecerea traseului peste râul Amaradia, peste calea ferată, undeva periferic la limită cu strada Mărgăritarului, urmează apoi pe la partea de răsărit, ieşire prin cartierul Primăverii, trecerea peste drumul naţional cu un pasaj suprateran, undeva în zona staţiunii pomicole la intrarea in Drăgoieni, apoi continuarea traseului peste deal, iese undeva în partea de Nord a municipiului, cu pasaje peste calea ferată peste Amaradia şi Drumul Naţional către Petroşani, aşa încât în toată acea zonă să se iasă din Târgu-Jiu la intersecţia cu zona Muşeteşti.

– cealaltă bretea de ocolire a Târgu-Jiului, din acelaşi nod de cale ferată se va desprinde pe partea de apus, va trece peste râul Jiu, peste Şuşiţa, peste DN 67D, va ajunge pe undeva pe tronsonul 2 din fostul traseu de mocăniţă, a spus Marius Ionescu, directorul tehnic al Primăriei Târgu-Jiu.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Comentariile pe care le considerăm nepotrivite ( de exemplu NECIVILIZATE, ACUZAȚII, INJURII sau CALOMNII împotriva unor persoane fizice sau juridice, pro sau contra unor POLITICIENI sau PARTIDE POLITICE, XENOFOBE, SPAM, OFFTOPIC, FLAME, ILEGALE, ADULT) vor fi șterse sau vor fi editate. De ce este necesar acest regulament ? Fiindcă dorim o comunicare constructivă, dar legală și pozitivă, o altfel de mentalitate, o comunitate de prieteni în care să ne reîntoarcem întotdeauna cu plăcere. Mulțumim pentru întelegere.