Noutăți privind Centura ocolitoare a Municipiului Târgu-Jiu

Cei 20 km de Centura ocolitoare a Municipiului Targu-Jiu vor asigura legăturile spre Craiova, Valcea, Severin, Petroșani etc, iar șoferii masinilor de tonaj, a celor de marfă, ai autoturismelor sau autoutilitarelor, precum si autocarele si turistii, inclusiv cei care se deplaseaza spre alte destinatii decat Municipiul Targu-Jiu, vor avea posibilitatea sa ocolească orașul, decongestionând traficul.

De asemenea, centura va atrage noi investitii, prin construirea de statii de alimentare, spatii comerciale, reprezentanțe, depozite etc, ce vor fi realizate pe terenurile din zona acesteia de către cei care vor avea inspirația sa achizitioneze suprafețe adiacente sau apropiate si deci sa investească intr-o zonă cu trafic mare si cu potențial economic, bazat pe o infrastructură modernă de drumuri. Centura ocolitoare va contribui astfel si la dezvoltarea pieței imobiliare, cu siguranță pretul terenurilor din zonă crescând exponențial în scurt timp, fenomen care se întâmplă de fiecare dată când noi infrastructuri sunt realizate.

Dar sa revenim la detaliile tehnice si de constructie a Centurii ocolitoare, care va avea doua tronsoane, in partea de Est ( cel mai lung ) si in partea de Vest (unul mai scurt ).

Harta aproximativă ( nu este exacta, ci doar generalistă, exemplificativă ) a amplasării Centurii ocolitoare a Municipiului Târgu-Jiu

Harta aproximativă ( nu este exactă, ci doar generalistă, exemplificativă ) a amplasării Centurii ocolitoare a Municipiului Târgu-Jiu

Pe partea din Est a municipiului Targu-Jiu, centura va incepe din zona podului de cale ferata din Romanești, printr-un pasaj care va trece peste calea ferata, râul Amaradia, va intersecta strada Mărgăritarului, apoi strada Ana Ipătescu, se va curba către calea Ferata si, printr-un viaduct cea va trece din nou peste Amaradia din Dragoeni, va ajunge spre Est de Statiunea Pomicolă, in Dragoeni, cu pasaj peste drumul national DN67 , urmând apoi sa treacă Dealul Targului, strada Aviatorilor, apoi spre zona Mușetesti, cu o bucla printr-un pasaj.

Cealaltă componentă, din partea de Vest a municipiului Targu-Jiu, va pleca tot din zona podului de cale ferata din Romanesti , va continua printr-un pod peste râul Jiu, apoi va ajunge in zona Jiețe, urmand pe partea periferică a Tâgu-jiului sa fie un fi pod peste râul Șușița si pasaj peste drumul national care leagă Municipiul Târgu-jiu de Severin (cu intrari si  iesiri in drumul national). Apoi, prin plantatia de nuci, in zona fostului drum de mocăniță, va face legatura cu drumul DN 66 către Bârsești.

Arhitectura podurilor va fi realizata cu piloni de mare adancime in albia minoră sau majoră a râului, betoane precomprimate, cofrări direct pe șantier, inclusiv cu zonă de consolidare dinspre malul râului. Podul de peste Jiu, care va fi undeva in zona CET, va avea lungime totala de peste 50-60 metri.

De asemenea, pe lângă aceste poduri si pasaje, lucrările la Centura Ocolitoare a Municipiului Târgu-Jiu vor presupune asfaltări noi, pentru centura propriu-zisă ( care va avea câte doua benzi pe fiecare sens de mers ), realizata inclusiv in terenuri virane, dar si amenajari care vor include si excavații, compactări, umpleri, aduceri la cotă sau terasări.

Intreaga investie este realizata prin Compania Nationala de Investitii, iar durata de executare a lucrarilor este de 36 luni, incepand cu ordinul de demarare a lucrarilor, care va fi lansat probabil pe 15 octombrie 2014.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Comentariile pe care le considerăm nepotrivite ( de exemplu NECIVILIZATE, ACUZAȚII, INJURII sau CALOMNII împotriva unor persoane fizice sau juridice, pro sau contra unor POLITICIENI sau PARTIDE POLITICE, XENOFOBE, SPAM, OFFTOPIC, FLAME, ILEGALE, ADULT) vor fi șterse sau vor fi editate. De ce este necesar acest regulament ? Fiindcă dorim o comunicare constructivă, dar legală și pozitivă, o altfel de mentalitate, o comunitate de prieteni în care să ne reîntoarcem întotdeauna cu plăcere. Mulțumim pentru întelegere.