S-a semnat contractul pentru noua centură ocolitoare a orașului Târgu-Jiu

Constructia Variantei de Ocolire a Municipiului Targu Jiu ( noua sau mai bine zis noile centuri ) va fi realizata de către firma COLLINI LAVORI SpA.

Durata de executie a lucrarilor este 2 ani, plus perioada de notificare a defectiunilor care este tot de 2 ani.

Valoarea contractului, care a fost semnat astazi cu Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, este de 151.211.642,17 lei fara TVA, din care 85% reprezinta fonduri europene nerambursabile, iar restul de 15% sunt asigurate de catre Guvernul Romaniei.

Centura va fi realizata pentru a indeparta traficul greu trece care oras, dar si pentru mai bune conexiuni intre localitatile din apropierea Municipiului Targu-Jiu, aflate pe drumurile nationale DN66 (E79), DN 67 si DN 67D precum si pentru a permite marirea vitezei de deplasare, reducerea costurilor de exploatare, imbunatatirea confortului in timpul condusului etc.

Vor fi construiți peste 20 km de șosea, iar probabil lucrarile vor incepe cel mai tarziu in primăvara 2014, poate chiar mai devreme.

Proiectul presupune realizarea unei variante de ocolire atât prin estul oraşului, cât şi prin vestul acestuia:

– varianta Est ( cei mai multi kilometri de centura ) va asigura legăturile pe partea de est între Filiaşi (DN66), Râmnicu Vâlcea (DN67) şi Petroşani (DN 66) si are o lungime de 14,9 km.
– varianta Vest asigura legăturile pe partea de vest între Filiaşi (DN66), Drobeta Turnu Severin (DN67) si Băile Herculane (DN 67D) si are o lungime de 5 km.

În proiect sunt cu­prinse lucrări de amploare, precum poduri peste Jiu, Amaradia şi calea ferată, dar şi două pasaje supratera­ne, ce vor trece peste drumul na­ţio­nal 67. Centura va fi construită pe drumul DN66, care traversează Târgu-Jiul de la Sud la Nord, precum şi pe drumul naţional secundar DN67D, incident în Nord-Vest.

Asadar, mai detaliat cele două subproiecte de deviere a traficului în Târgu-Jiu ar avea urmatorul amplasament:

– desprinderea de sub podul de cale ferată din Romaneşti, trecerea traseului peste râul Amaradia, peste calea ferată, undeva periferic la limită cu strada Mărgăritarului, urmează apoi pe la partea de răsărit, ieşire prin cartierul Primăverii, trecerea peste drumul naţional cu un pasaj suprateran, undeva în zona staţiunii pomicole la intrarea in Drăgoieni, apoi continuarea traseului peste deal, iese undeva în partea de Nord a municipiului, cu pasaje peste calea ferată peste Amaradia şi Drumul Naţional către Petroşani, aşa încât în toată acea zonă să se iasă din Târgu-Jiu la intersecţia cu zona Muşeteşti.

– cealaltă bretea de ocolire a Târgu-Jiului, din acelaşi nod de cale ferată se va desprinde pe partea de apus, va trece peste râul Jiu, peste Şuşiţa, peste DN 67D, va ajunge pe undeva pe tronsonul 2 din fostul traseu de mocăniţă, a spus Marius Ionescu, directorul tehnic al Primăriei Târgu-Jiu.

Am inceracat sa realizăm si o hartă, cu siguranța nu e exactă nici la modul general, dar este utilă pentru a va face o primă impresie a amplasării noii centuri a municipiului Târgu-Jiu.

Harta Centura Targu Jiu 2013

Posibilă amplasare a celor doua subproiecte ale centurii Târgu-Jiu ( tronsonul de est este mai exact, tronsonul de vest este ambiguu )

Lucrarile vor demara, comform autoritatilor locale, cel mai devreme in primăvara anului 2014, fiind intarziate si de procedurile de expropriere a terenurilor, a caror licitatie a fost castigată de altă societate comercială, ce va trebui să înceapa procedurile de expropriere cât mai curând, chiar din acest an. Aceste proceduri de expropriere sunt mai dificile, spun autoritatile locale, intrucat este mai greu de ajuns la un consens privind preturile oferite pe terenurile expropriate, in negocierile cu proprietarii.

Recomandări: Aici găsești cataloage cu oferte de Black Friday 2018

2 comentarii pentru articolul “S-a semnat contractul pentru noua centură ocolitoare a orașului Târgu-Jiu

  1. Deşi a fost stabilit constructorul, lucrările la noua centură a Târgu Jiului nu vor începe curând din cauza problemelor de expropriere.

    Autorităţile locale aşteaptă constructorul la noua centură a Târgu Jiului să deschidă şantierul la una dintre cele mai mari investiţii din municipiu. Primarul oraşului Târgu Jiu, Florin Cârciumaru, declară că începerea investiţiei a întârziat mult din cauza contestaţiilor depuse de alte firme la licitaţia organizată pentru desemnarea executantului. Problemele nu au fost rezolvate în totalitate. Firma care se ocupă de exproprierea cetăţenilor care au terenurile pe unde va trece noul drum nu a încheiat negocierile cu aceştia. În aceste condiţii, constructorii italieni nu pot demara lucrările.

    Deputatul PSD, Mihai Weber, este convins că problema exproprierii de pe centura Târgu Jiului se vor rezolva. Mai important a fost stabilirea constructorului, mai spune Weber care are deplină încredere în directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale.

    Noua centură a Târgu Jiului va avea 20 de kilometri şi va fi construită cu aproape 100 de milioane de euro. Sursa: Radio Omega Targu-Jiu.

  2. Pai ce expropriere, fortata ?! Nu suntem intr-un stat de drept, in care dreptul de proprietate e sfant si intangibil ? Eu nu voi permite exproprierea terenului meu, fara minim 10-20 euro /mp. Cum vine asta, sa imi oferi 50 centi pe metru patrat? Vand terenul sa imi cumpar cateva perechi de blugi ?? Nu mersi, poate sa ma ocoleasca centura.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Comentariile pe care le considerăm nepotrivite ( de exemplu NECIVILIZATE, ACUZAȚII, INJURII sau CALOMNII împotriva unor persoane fizice sau juridice, pro sau contra unor POLITICIENI sau PARTIDE POLITICE, XENOFOBE, SPAM, OFFTOPIC, FLAME, ILEGALE, ADULT) vor fi șterse sau vor fi editate. De ce este necesar acest regulament ? Fiindcă dorim o comunicare constructivă, dar legală și pozitivă, o altfel de mentalitate, o comunitate de prieteni în care să ne reîntoarcem întotdeauna cu plăcere. Mulțumim pentru întelegere.